bv PFERD-Rüggeberg srl

Het PFERD-gereedschappenhandboek omvat meer dan 8.500 gereedschappen als ook kennis m.b.t. de oppervlaktebewerking en het doorslijpen van materialen.

De snelste gereedschapswissel aller tijden

30.11.2020

Wereldwijd het eerste snelwisselsysteem voor haakse slijpmachines komt van Bosch - PFERD is de X-LOCK ontwikkelingspartner.

X-LOCK van Bosch is wereldwijd het eerste snelwisselsysteem voor haakse slijpmachines: gereedschap in de X-LOCK opname positioneren, inklikken - klaar. Voor het verwijderen wordt de hendel op de kop van de haakse slijpmachine getrokken. Zo eenvoudig was het wisselen van toebehoren op haakse slijpmachines nog nooit. X-LOCK creëert een nieuwe standaard, die het werk voor professionals gemakkelijker maakt en de productiviteit verhoogt.

Bosch Power Tools vertrouwt op sterke partners zoals PFERD. Zo heeft PFERD het principe ontwikkeld voor het samenvoegen van het gestanste deel van de X-LOCK met slijpschijven, lamellenschijven en borstels ontwikkeld als ook de voorwaarden gecreëerd, dat deze industrieel gefabriceerd konden worden.

Met het Bosch X-LOCK systeem voor haakse slijpmachines wisselt u de gereedschappen snel en comfortabel. In plaats van een rond asgat toont het X-LOCK systeem een x-vormige contour, die het passend vastklemmen van het gereedschap op de haakse slijpmachine toelaat. Het garandeert het veilig opspannen van verschillende gereedschappen in een zeer korte tijd. Het unieke systeem voldoet aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidsstandaards en houdt ook bij ruwe en harde toepassingen stand.

Voordelen:

• Snelle en comfortabele gereedschapswissel.
  • Veilig vastklemmen door het hoorbaar inklikken van het gereedschap.
  • Gereedschappen met X-LOCK opname kunnen ook op traditionele haakse slijpmachines met schroefdraad M14 en 5/8”-1 gebruikt worden (uitzondering komborstels).

PFERD biedt een omvangrijk programma aan gereedschappen met X-LOCK opname aan. Het omvat POLIVLIES-lamellen schijven voor het fijnslijpen en matteren, doorslijpschijven voor staal en edelstaal (INOX), POLIFAN-, POLIFAN-STRONG en POLIFAN-CURVE lamellenslijpschijven, afbraamschijven als ook komborstels en ronde borstels. Allemaal in PFERD-kwaliteit.

Contact mogelijkheden