bv PFERD-Rüggeberg srl

Het PFERD-gereedschappenhandboek omvat meer dan 8.500 gereedschappen als ook kennis m.b.t. de oppervlaktebewerking en het doorslijpen van materialen.

Ultrasnel doorslijpen

09.11.2020

Tot nu toe ongeëvenaard snel doorslijpen bij duidelijk gereduceerde kosten - NITOCUT is wereldwijd het eerste handdoorslijpsysteem voor een omtreksnelheid van 100 m/s.

NITOCUT - New innovative technology of cutting - is wereldwijd het eerste handdoorslijpsysteem voor een omtreksnelheid van 100 m/s. Handdoorslijpschijven worden meestal gebruikt met een omtreksnelheid van 80 m/s. Deze begrenzing bestaat op basis van het ontwerp van klassieke doorslijpschijven. Gangbare haakse slijpmachines zijn overeenkomstig afgesteld.

De NITOCUT-doorslijpschijf beschikt over twee extra glasvezelbewapeningen in het flensbereik, zodat zij ook met hogere toerentallen gebruikt kan worden. In vergelijking met de bekende 80 m/s-technologie betekent 100 m/s een stijging van 25% in de omtreksnelheid. Deze hogere snijsnelheid heeft direct effect op het slijpvermogen. De tijd per snede daalt aanzienlijk. In vergelijking met de gangbare doorslijpschijven in de afmeting 125 x 1,0 mm worden tot 4 keer meer sneden* alsmede een hogere insteekdiepte (+ 40%) bereikt. Het unieke doorslijpsysteem voldoet aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidsstandaards.

Voordelen:

• Uitzonderlijk hoog slijpvermogen en lange standtijd door een aanzienlijk hogere snijsnelheid.
  • Hoge insteekdiepte.
  • Unieke, comfortabele slijpbeleving.
  • De hoogste veiligheid van de doorslijpschijf door moderne glasvezelbewapening.

* Telkens afhankelijk van de toepassing.

PFERDVALUE:

PFERDERGONOMICS adviseert het doorslijpsysteem NITOCUT om trillingen, lawaai en stofontwikkeling duurzaam te laten dalen en het arbeidscomfort te verbeteren.

PFERDEFFICIENCY adviseert het doorslijpsysteem NITOCUT voor lang, moeiteloos en duurzaam werken met uitstekende resultaten in zeer korte tijd.