bv PFERD-Rüggeberg srl

Het PFERD-gereedschappenhandboek omvat meer dan 9.000 gereedschappen als ook kennis m.b.t. de oppervlaktebewerking en het doorslijpen van materialen.

Universele mini’s

26.08.2021

Hoog verspanend vermogen en efficiency van de succesvolle ALLROUNDstiftfrezen. Een uitgebreid programma van deze succesvertanding nu in kleine diameters verkrijgbaar.

ALLROUND heet het programma van hardmetalen stiftfrezen voor universeel gebruik bij PFERD. En sinds de marktinvoering in 2018 is deze frees erg populair, verklaart Thomas Plömacher, productmanager o.a. voor hardmetalen stiftfrezen bij PFERD. “De vertanding ALLROUND beschikt over alle voordelen van de bewezen vertanding 3 PLUS, overtreft deze echter met betrekking tot het verspanend vermogen bij het gebruik op staal met 30%, bijvoorbeeld bij het uitfrezen, egaliseren, ontbramen, verkrijgen van uitsparingen, of bij de bewerking van vlakken en lasnaden”, aldus Plömacher. Deze meerwaarde drukt zich uit in een merkbare tijdsbesparing en hoog rendement. Bovendien maken ALLROUND-stiftfrezen comfortabel werken met gereduceerde trillingen en minder lawaai mogelijk.

Het programma werd nu uitgebreid met de kleine stiftfrezen. In totaal 20 artikelen in acht vormen (ZYAS, KUD, WRF, B, SPG, RBF, SKM en TRE) en stiftfreesdiameters 3 en 6 mm op een 3 mm stift ronden het programma af.

“Wij zijn blij, dat wij de uiterst succesvolle vertanding ALLROUND nu ook als kleine stiftfrees kunnen aanbieden”, vertelt Thomas Plömacher, “de hoge navraag naar de universele alleskunner in deze kleine afmetingen is enorm.”

Contact mogelijkheden