bvba PFERD-Rüggeberg sprl

Producten

Service

Het PFERD-gereedschappenhandboek omvat meer dan 8.500 gereedschappen als ook kennis m.b.t. de oppervlaktebewerking en het doorslijpen van materialen.

Firma

Veelzijdigheid in een set

Veelzijdigheid in een set

22-mrt-2019

Onlangs gepresenteerde HM-stiftfrezen ALLROUND voor veelzijdig gebruik nu ook in een set verkrijgbaar – ergonomische en economische voordelen in gelijke mate overtuigend

Met de HM-vertanding ALLROUND heeft August Rüggeberg - PFERDWerkzeuge volledig nieuwe stiftfrezen ontwikkeld. Ze zijn geschikt voor het veelzijdige gebruik op de meest gangbare materialen zoals staal en gietstaal, edelstaal (INOX), non-ferrometalen en gietijzer.

Het aanbod van deze veelzijdig te gebruiken stiftfrezen is uitgebreid met een set. De set 1412 ALLROUND bevat vijf hardmetalen stiftfrezen in de meest gangbare vormen (ZYAS, KUD, WRC, SPG en RBF) en afmetingen (stiftfrees-ø 12 mm, stift-ø 6 mm). De breukvaste kunststof box beschermt de gereedschappen tegen vervuiling en beschadiging. Door het klemmen van de stift van de stiftfrezen worden de keuze en het eruit halen van de gereedschappen vergemakkelijkt. Vijf extra insteekpunten kunnen voor de eigen opslag variabel worden gebruikt.

De vertanding ALLROUND beschikt over alle voordelen van de beproefde vertanding 3 PLUS, maar overtreft deze met betrekking tot haar verspanend vermogen met ca. 30% bij het gebruik op staal, bijvoorbeeld bij het uitfrezen, egaliseren, ontbramen, verkrijgen van uitsparingen of bij de bewerking van vlakken en bij laasnaadbewerking. Zij maakt comfortabel werken met gereduceerde trillingen en minder lawaai mogelijk. ALLROUND-stiftfrezen worden bovendien gekenmerkt door een merkbare tijdbesparing en hoge efficiency.

Voordelen:

• Duidelijk hoger verspanend vermogen dan de stiftfrezen met traditionele kruisvertandingen.
  • Kosten- en tijdbesparing door een zeer hoog afnamevermogen op de meestgangbare materialen.
  • Comfortabel werken door gereduceerde trillingen en minder lawaai.

ALLROUND-stiftfrezen kunnen handmatig worden gebruikt op buigzame asmachines of rechte slijpmachines, maar ook stationair op gereedschapsmachines en robots, geadviseerd vermogen: vanaf 300 watt.

Ook wat betreft hun PFERDVALUE-eigenschappen onderscheiden ALLROUND stiftfrezen van PFERD zich: ze werken trillings-, geluids- en stofarm, sparen energie en tijd en voorkomen onnodig afval.