PFERD-Rüggeberg B. V.

Het PFERD-gereedschappenhandboek omvat meer dan 9.000 gereedschappen als ook kennis m.b.t. de oppervlaktebewerking en het doorslijpen van materialen.

Use ROBUST, get a 2nd worker for free

14.11.2022

Ergonomie en efficiency sluiten elkaar niet uit. Dat wordt definitief duidelijk met de omschrijving van de meerwaarde van deze gereedschappen in de praktijk door PFERDVALUE. Maar dat een nieuwe slijpschijf ook een oplossing kan zijn bij een tekort aan vakmensen, is nieuw.

“De uitdagingen voor productiebedrijven worden er niet minder op”, zegt PFERD-productmanager Marco Steinwand. “Naast de sterk gestegen kosten zorgt ook het tekort aan vakmensen bij veel ondernemingen voor problemen.” De orderboeken zijn doorgaans goed gevuld, maar er is te weinig personeel om het werk uit te voeren.

“Bij PFERD zijn wij ervan overtuigd dat als het moeilijk wordt om nieuw en geschikt personeel te vinden, door de juiste gereedschapskeuze een medewerker kan worden vervangen.” Het gaat erom altijd het beste, snelste en meest ergonomische product te gebruiken, “want daardoor kunnen onze klanten hun medewerkers helpen hun taken sneller uit te voeren en tegelijkertijd gezond en tevreden te blijven”, belooft de productmanager.

Een van de gereedschappen die volgens Steinwand op dit moment voor veel PFERD-klanten als probleemoplosser fungeren, is de nieuwe CC-GRINDROBUST. Een slijpschijf die grotendeels een afbraam-, lamellen- of fiberschijf zou kunnen vervangen: “De CC-GRIND-ROBUST biedt alle voordelen die we kennen van de CC-GRIND-familie: Het gereedschap is licht, geluidsarm, stofarm, zeer eenvoudig te hanteren en vooral razendsnel.”

Alleen al de CC-GRIND-ROBUST in de uitvoering SG kan – vergeleken met een normale afbraamschijf – ongeveer de dubbele materiaalafname in dezelfde tijd behalen. “Hierdoor wordt volgens de berekeningen de productiecapaciteit in deze processtap al verdubbeld”, benadrukt Steinwand.

Met de uitvoering CC-GRIND-ROBUST SGP kan dankzij de VICTOGRAIN-hoogrendementsslijpkorrel nogmaals een verdubbeling van deze prestaties worden bereikt. “Dit zorgt dankzij de veel kortere slijptijden voor een grote besparing op het gebied van personeel. Voor onze klanten levert dit tijdwinst en productiecapaciteit op – belangrijke voordelen bij een personeelst

PFERD ervaart momenteel een grote vraag naar gereedschappen van dit type, vertelt de PFERD-productmanager. “Dit is voor ons een bevestiging dat we moeten doorgaan met altijd de beste en krachtigste oplossing voor de gebruiker te zoeken.”

CC-GRIND-ROBUST is er in twee verschillende uitvoeringen met telkens twee diameters. Met zijn geschiktheid voor de bewerking van staal en edelstaal (INOX) en met een hoge slijpvriendelijkheid en zeer hoge standtijd biedt de CC-GRIND-ROBUST SG STEELOX al een groot aantal voordelen ten opzichte van klassieke afbraam- en slijpschijven. “Ze is sterk in de bewerking van vlakken, maar ook zeer geschikt voor toepassing op kanten, bijvoorbeeld bij het ontbramen”, aldus Steinwand. De variant CC-GRIND-ROBUST SGP STEELOX wordt gekenmerkt door de precies gevormde, driehoekige hoogrendementsslijpkorrel VICTOGRAIN die in gelijke mate geschikt is voor toepassing op staal en edelstaal (INOX). “Hier profiteren we dankzij VICTOGRAIN van een zeer hoge slijpvriendelijkheid en een uitstekende standtijd.” Deze versie wordt met name aanbevolen voor de bewerking van vlakken en een zo snel mogelijke arbeidsvoortgang.

“De glasvezelversterkte kunststof steunschijf zorgt voor een zowel robuust als veilig gebruik”, vult Marco Steinwand aan. “Door de hoge vormvastheid kunnen bovendien vlakke oppervlakken van hoge kwaliteit worden verkregen, anders dan bij lamellenslijpschijven.”

“Bij PFERD zijn we blij dat we met CC-GRIND-ROBUST gereedschap kunnen aanbieden waarnaar klanten dringend op zoek zijn en dat dankzij de eigenschappen precies in de tijd past. Voor velen is het gewoon een echte probleemoplosser voor het verkorten van arbeidstijden en het verhogen van de productiviteit.”

Contact mogelijkheden